Monday, January 19, 2015

Een druk weekendje

Er is weer een en ander van mijn haaknaald gerold...



Maak kennis met Katje Kruimel en Konijntje Pluis.  Beiden zijn gratis patroontjes van Stip en Haak. Ik ben niet helemaal tevreden van de oogjes.  Ik heb er een hele hoop besteld op internet maar deze zijn nog niet aangekomen.  Ik was zaterdag in de Banier, een winkel met veel knutselmateriaal en ze verkochten er ook veiligheidsoogjes.  Maar de kwaliteit is niet wat ik gewoon ben.  Het metalen plaatje om te bevestigen deed me pijn aan de vingers.  Dan maar de echtgenoot ingeschakeld... Nee geef mij maar de oogjes die te bestellen zijn via Echtstudio.

Nog een klein projectje dat zo eventjes tussendoor op mijn werkplek belandde is deze: 


In de supermarkt verkopen ze yoghurtjes in kleine potjes, ideaal om kaarsenpotjes van te maken dus.  Het patroontje is gratis te vinden op deze blog van 't Uiltje. Deze heb ik gehaakt met Catania Fine en naald 2,5.  Het patroon op de website is voor potjes van fruithapjes en ik denk dat deze net iets groter zijn.  Nu het resultaat mag er zijn.  Heb nog 7 van deze potjes dus ik weet weer wat gedaan.

Deze knapperd van Christel Krukkert rolde tijdens de Kerstvakantie reeds van de haak maar wou pas gisteren voor de lens komen... Zoey Zebra.


met dat zwart niet helemaal duidelijk zo... zal eens opnieuw moeten fotograferen met wat meer natuurlijk licht...

En als laatste, gisterenavond nog op het nippertje het laatste draadje vastgezet... Pip de Pinguïn van Christel Krukkert.  Mijn kleine man weer helemaal blij...


Het mutsje net iets anders gedaan, moest normaal gezien gestreept, wit en rood zijn maar was bang dat ik er niet zou geraken met het rood, dus dan maar een rood randje gehaakt om hem toch wat kleur te geven...

I've been busy over the weekend.  All was crocheted with Catania Coton or Phildar Coton 3.  Exept for the candle holder, that was Catania Fine (all with hook 2,5).  The Zebra and Penguin are from the book "Dierenvriendjes haken" by Christel Krukkert.  The cat and rabbit are free patterns by Stip en Haak.



1 comment: